در بسته خبری حوادث امروز خراسان جنوبی در جریان جزئیات اخبار ترفند کلاهبرداران سایبری، تهدید به انتشار تصاویر خصوصی با انگیزه اخاذی از زن جوان، توقیف ۲۴ دستگاه خودروی شوتی و ... قرار می گیرید.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ 17 August 2023

 به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس؛ در بسته خبری حوادث امروز خراسان جنوبی در جریان جزئیات اخبار نجات خانواده گرفتار در کویر سرایان، برنده‌شدن در قرعه‌کشی، ترفند کلاهبرداران سایبری، تهدید به انتشار تصاویر خصوصی با انگیزه اخاذی از زن جوان و توقیف ۲۴ دستگاه خودروی شوتی قرار می‌گیرید.

نجات خانواده گرفتار در کویر سرایان

سرهنگ مهدی شکوهی راد، فرمانده انتظامی سرایان اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای تامین امنیت حوزه کویری هنگام گشت زنی یک خانواده گرفتار شده در شن و ماسه‌های کویر را مشاهده کردند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه خانواده گرفتار شده در کویر از حضور پلیس در این منطقه دلگرم شدند از ماموران درخواست امداد رسانی را داشتند که ماموران بلافاصله با استفاده از تجهیزات و وسایل در اختیار نسبت به رفع نقص خودروی آن‌ها اقدام کردند.

سرهنگ شکوهی راد با بیان این که خدمت به مردم و شهروندان از وظایف و افتخارات پلیس است؛ تصریح کرد: خانواده نجات یافته از این اقدام خداپسندانه ماموران بسیار خردسند شده و ابراز رضایت کردند و همچنین از حضور به موقع و زحمات پلیس تقدیر و تشکر نمودند.

برنده‌شدن در قرعه‌کشی، ترفند کلاهبرداران سایبری

سرهنگ قدرت الوانی، رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی هم گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت: شخصی از یک شماره تلفن ناشناس که خود را از کارکنان شرکت مخابرات معرفی می‌کرد، با من تماس گرفت و اعلام کرد که شما برنده قرعه‌کشی شده‌اید، با توجه به اطلاعاتی که از من در اختیار داشت، به وی اعتماد کردم، ولی مدتی بعد متوجه برداشت مبلغ ۳۴۰ میلیون ریال از حسابم شدم، لذا در این خصوص تقاضای رسیدگی دارم.

وی گفت: به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل گردید.

وی افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات علمی و هوشمندانه، هویت اصلی عامل این کلاهبرداری که در خارج از استان زندگی می‌کرد، شناسایی شده و با هماهنگی مقام قضائی و با تلاش کارشناسان پلیس فتا مبلغ به حساب شاکی برگشت داده شد و پرونده نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال گردید.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی یادآور شد: کلاهبرداران سایبری با استفاده از تماس تلفنی و ارائه اطلاعات شخصی کاربران، با اظهار اینکه شما در قرعه‌کشی برنده شده‌اید، سعی در جلب اعتماد کاربران دارند، لذا به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود هرگز به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی افراد ناشناس با عنوان «شما برنده قرعه‌کشی ما شده‌اید» توجه نکرده و از ارایه اطلاعات بانکی خود به افراد ناشناس جدا خودداری کنید.

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی ادامه داد: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام کرد مدتی قبل شخصی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی تصاویر شخصی همسرم را برای وی ارسال نمود و پس از آن به‌صورت مکرر نام‌کاربری خود را تغییر می‌داد، همچنین از‌آنجایی‌که عکس‌های بنده و همسرم شخصی بوده و در فضای ذخیره سازی گوشی همسرم بوده است به احتمال زیاد متهم به ایمیل و تمام عکس‌های شخصی وی دسترسی پیدا کرده و نسبت به ارسال آن‌ها اقدام می‌کرده است، لذا در این خصوص تقاضای رسیدگی دارم.

وی گفت: به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

وی بیان داشت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات علمی و هوشمندانه، هویت اصلی متهم پرونده شناسایی گردید و در ادامه متهم با هماهنگی مقام محترم قضائی به پلیس فتا احضار که در ابتدا منکر بزه ارتکابی شده، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصا‌شده توسط کارشناسان پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و بزه انتسابی را پذیرفت که پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

وی خاطر‌نشان کرد: سودجویان سایبری با ترفند‌های مختلف به‌دنبال سرقت تصاویر و اطلاعات شخصی افراد هستند، لذا شهروندان از نگهداری تصاویر و اطلاعات شخصی در تلفن همراه خودشان و همچنین از به اشتراک‌گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند چرا که این اطلاعات امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب را مهیا می‌کند.

این مقام انتظامی یادآور شد: انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی افراد و یا تهدید به انتشار آن به موجب قانون جرم بوده و قابل پیگیری در محاکم قضائی کشور است.

توقیف ۳ دستگاه سواری شوتی در نهبندان

سرهنگ حسین عرب، فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان نیز اظهارداشت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۳ خودروی سواری شوتی مشکوک شده و برای بررسی بیشتر خودرو‌ها را متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو‌ها ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فراورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: ماموران در این رابطه ۳ خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیرکردند که متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

۲۱ دستگاه خودروی شوتی در توقیف پلیس

سرهنگ جواد بخشی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی هم اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح ۳ روزه مقابله با قاچاق کالا با اولویت برخورد با خودرو‌های شوتی و حامل سوخت، هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی استان به ۲۱ دستگاه خودرو مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر خودرو‌ها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو‌های شوتی، ۲۲ هزار لیتر انواع سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به این که در این طرح ۲۱ دستگاه خوردو توقیف و ۹ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند؛ تصریح کرد: پلیس با اقتدار کامل در حوزه برخورد با خودرو‌های شوتی و حامل فراورده‌های ملی در چهارچوب قانون با قانون شکنان قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار